Pevná – čep je k nosníku tažného zařízení přivařen. Tento systém se vyskytuje již jen pro některá starší vozidla.
Bajonet - jednoduchý systém demontáže kulového čepu bez použití nářadí (SVC). Po demontování čepu zůstává na vozidle upínací mechanizmus. Výhodou je rychlost montáže a demontáže kulového čepu z vozu. Tento systém je doporučen pro vozidla, kde by čep překrýval SPZ, nebo bránil funkci parkovacích senzorů. Čep není vybaven zámkem – čep není možno z vozu sejmout, pokud je připojen přívěs. Dle platné vyhlášky je nutno tento čep demontovat, pokud není připojen přívěs.
SVMAT-3 - Vertikální automatický beznářaďový systém (SVC). Po sejmutí čepu není na vozidle patrné, že je vybaveno tažným zařízením – zachován původní vzhled vozidla, nezměněn zadní nájezdový úhel. Čep je vybaven zámkem. Dle platné vyhlášky je nutno tento čep demontovat, pokud není připojen přívěs.
Přírubový - tento systém je použit většinou pro užitková a terénní vozidla. „PŘÍRUBOVÝ S“ má možnost výškového nastavení v závislosti na zatížení vozidla
Bajonet B - Horizontální automatický beznářaďový systémem (Bosal). Čep je vybaven zámkem. Dle platné vyhlášky je nutno tento čep demontovat, pokud není připojen přívěs.
Bajonet B2 - Vertikální automatický beznářaďový systém (Bosal). Po sejmutí čepu není na vozidle patrné, že je vybaveno tažným zařízením – zachován původní vzhled vozidla, nezměněn zadní nájezdový úhel. Čep je vybaven zámkem. Dle platné vyhlášky je nutno tento čep demontovat, pokud není připojen přívěs.