Pevná – čep je k nosníku
tažného zařízení přivařen. Tento systém se vyskytuje již jen pro některá starší
vozidla.
Bajonet - jednoduchý systém demontáže kulového čepu
bez použití nářadí (SVC). Po demontování čepu zůstává na vozidle upínací
mechanizmus. Výhodou je rychlost montáže a demontáže kulového čepu z vozu.
Tento systém je doporučen pro vozidla, kde by čep překrýval SPZ, nebo bránil
funkci parkovacích senzorů. Čep není vybaven zámkem – čep není možno
z vozu sejmout, pokud je připojen přívěs. Dle platné vyhlášky je nutno
tento čep demontovat, pokud není připojen přívěs.
SVMAT-3
- Vertikální automatický beznářaďový systém
(SVC). Po sejmutí čepu není na vozidle patrné, že je vybaveno tažným zařízením
– zachován původní vzhled vozidla, nezměněn zadní nájezdový úhel. Čep je
vybaven zámkem. Dle platné vyhlášky je nutno tento čep demontovat, pokud není
připojen přívěs.
Přírubový - tento
systém je použit většinou pro užitková a terénní vozidla. „PŘÍRUBOVÝ S“ má
možnost výškového nastavení v závislosti na zatížení vozidla
Bajonet
B -
Horizontální automatický beznářaďový systémem (Bosal). Čep je vybaven zámkem.
Dle platné vyhlášky je nutno tento čep demontovat, pokud není připojen přívěs.
Bajonet
B2 - Vertikální automatický beznářaďový systém
(Bosal). Po sejmutí čepu není na vozidle patrné, že je vybaveno tažným
zařízením – zachován původní vzhled vozidla, nezměněn zadní nájezdový úhel. Čep
je vybaven zámkem. Dle platné vyhlášky je nutno tento čep demontovat, pokud
není připojen přívěs.